pondělí 18. září 2017

Město nebeského ohně - Cassandra Clare


Autor: Cassandra Clare
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: Knižní klub
Série: Nástroje smrti (6.)
Počet stran: 624

Anotace: V šesté knize - ve Městě Nebeského ohně - jsou Clary, Jace a jejich přátelé neúprosně vtažení do války, která proti sobě staví Nebe a Peklo, anděly proti démonům. Do války, která hrozí zničit celý náš svět, pokud ji lovci stínů nedokáží zastavit. 


A je to tu... Šestý díl nezapomenutelné série Nástroje smrti. Opět se zde setkáváme s našimi přáteli - již zmiňovanými, jako Clary a Jace, ale také Isabelou, Alekem, Simonem a dalšími.
Sebastian útočí na instituty a pomocí Pekelného poháru mění Lovce stínů na Temné lovce, které ovládá. Neštítí se unést ani zástupce podsvěťanů - Rafaela, Luka, Magnuse, Meliorna a Clařinu matku Jocelyn.
Je jediný způsob jak ho porazit. Naši přátelé se musí vydat do Edómu - do země démonů a pokusí se zachránit nejen ty, které milují, ale všechny Lovce stínů, podsvěťany, vlastně celý svět.
Podaří se lovcům stínů Sebastiana zastavit? Kdo lovce stínů zradil a přidal se na stranu Sebastiana? A co Jace a nebeský oheň, dokáže ho ovládnout?

"Vyřiď všem podsvěťanům, že toužím po pomstě a nakonec jí dosáhnu. Takhle se vypořádám s každým, kdo se spojí s lovci stínů. S tvým druhem nemám žádné spory, pokud ovšem nestanete v bitvě po boku nefilim. V tom případě se proti vám pozvedne můj meč i zbraně mých vojáků a do posledního vás smetou z povrchu zemského. "

Kniha byla jako v předchozích případech skvělá. Četla se dobře a autorka nám připravila další skvělé dobrodružství a mě opět nenechala chvilku v klidu.

"Všichni sebou nosíme útržky vzpomínek. Přechováváme v sobě naděje a obavy těch, kdo nás mají rádi. Dokud bude existovat láska a paměť, ztráta nikdy nemůže být úplná." 

Už v předchozích dílech jsem si hlavní hrdiny oblíbila a teď tomu nebylo jinak. Budou mi chybět. Četla jsem a četla a najednou byl konec. Rozloučení s touto sérií nebylo lehké.

"Jestli teď spolu oficiálně chodíme. Mají na to lovci stínů nějakej rituál? Mám si na Facebooku změnit stav z 've složitém vztahu' na 'zadaný'?" "Na Facebooku? To je jako nějaká kniha, co je zároveň obličej?" 

I když jsem pátý díl četla někdy před třemi lety, neměla jsem žádný problém se rozpomenout. Měla jsem pocit, že jsem ho četla teprve před pár dny. Nechápu, jak jsem mohla čekat tak dlouho. Bylo to skvělé, úžasné, nezapomenutelné. Za sebe můžu říct, že Cassandra Clare prostě umí, řadím ji mezi své oblíbené spisovatelky a mám v plánu si přečíst nějakou další její sérii.

"S Alekem byste mohli trucovat synchronizovaně", navrhla Clary s úsměvem. "To byste určitě získali zlato." 

Pokud máte rádi dobrodružné fantasy protkané s prvky romantiky, přečtěte si tuto sérii, kde první díl Město z kostí, rozhodně nebude dílem posledním.

Hodnocení:

Cassandra Clare
Rodným jménem Judith Rumelt se narodila v roce 1973 americkým rodičům v Íránu a v dětství se s rodinou hodně stěhovala. Než jí bylo deset, žila mimo jiné v Anglii, ve Francii, a ve Švýcarsku. Po studiích se na čas usadila v Los Angeles a v New Yorku pracovala jako reportérka pro různé časopisy, včetně bulvárních. Od roku 2006 se naplno věnuje psaní.

Co si o knize myslíte vy? Četli jste, nebo se teprve chystáte?
Mějte se krásně.
Pary

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře :-)